۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۱۵۶۴۱۱
مدتی است که کاربران از کاهش سرعت چشمگیر بسته‌های شبانه اینترنت همراه اول خبر می‌دهند. در پی آن، ظاهراً این اپراتور تصمیم به مدیریت سرعت اینترنت با اعمال سیاست مصرف منصفانه و محدودیت سرعت روی بسته شبانه گرفته است.
کد خبر: ۸۲۶۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، حدود یک سال پیش بود که دو اپراتور بزرگ دیتای کشور یعنی همراه اول و ایرانسل، در یک حرکت هماهنگ اقدام به حذف بسته‌های نامحدود شبانه از سرویس خود کردند. این کار در زمان وقت به تصمیم و در پی انتقادهای مراجع فرهنگی صورت گرفت که با اعلام موضوع به این اپراتورها، بسته‌های شبانه به یک باره حذف شد.

پس از آن اما با انتقادهای شدید کاربران، برخی بسته‌های شبانه به شکل محدود توسط همراه اول و ایرانسل در دسترس قرار گرفتند. همراه اول در این بین تنها ارائه دهنده بسته اینترنت نامحدود شبانه قلمداد می‌شد.

با این حال مدتی بود که کاربران این اپراتور نسبت به سرعت بسته مذکور شکایت‌های بسیاری داشتند و گفته می‌شد که عملاً سرعت این بسته شبانه، زودتر از رسیدن به حد مصرف منصفانه 450 گیگابایتی اعلامی کاهش می‌یابد.

 اینترنت نامحدود همراه اول محدود شد!

در پی این موضوع و پیگیری‌های صورت گرفته از همراه اول، علت این کاهش سرعت در اعمال محدودیت روی حجم مصرفی منصفانه اعلام شد.

    به‌منظور بهبود تجربه کلیه کاربران اینترنت و حفظ کیفیت شبکه، «سیاست مصرف منصفانه» بر روی بسته اینترنت نامحدود اعمال می‌شود. بدین ترتیب، سرعت اینترنت پس از عبور از آستانه مصرف منصفانه (۱۰۰ گیگابایت) کاهش خواهد یافت.

در واقع راهکار همراه اول برای جلوگیری از کاهش سرعت اینترنت، مدیریت مصرف بسته نامحدود بوده است؛ از این رو کاربران با استفاده بیش از 100 گیگابایتی این بسته، شاهد افت سرعت خواهند بود./شهر سخت افزار

برچسب ها: همراه اول اینترنت نامحدود بسته اینترنت
ارسال نظر
آخرین اخبار